KOMISJA WYBORCZA KBN

KOMISJA WYBORCZA KBN

Niniejszym informuję o podjęciu decyzji bojkotu wyborów KBN, gdyż do tej pory nic mi nie wiadomo o istnieniu odpowiedniej ustawy zakazującej członkom zespołów KBN wygrywania konkursów na rozdział grantów.

Uważam, że jest niemoralne aby rozdział grantów odbywał się głównie między członków zespołów i ich współpracowników. Ta sprawa winna być uregulowana ustawowo. Również sprawa niewykorzystywania środków przez KBN, w sytuacji konieczności pokrywania kosztów badań z własnego „kieszonkowego”.

Moja dezaprobata dla poczynań KBN nie jest odosobniona. Taki pogląd podziela wiele osób, które jak sądzę powstrzymują się od oficjalnego wyrażania swoich opinii, gdyż mogłyby podzielić mój los.

                                                                                  Józef Wieczorek  

Kraków 4.03.1994

Pani Małgorzata Kozłowska –  podsekretarz stanu w Komitecie Badań Naukowych, jeszcze w 2000 r. rozpowszechniała informacje, że ja wyborów w 1994 r. nie mogłem zbojkotować bo nie byłem wtedy pracownikiem naukowym. Otóż w tymże  1994 roku byłem pracownikiem PAN-u i wybory zbojkotowałem, o czym lojalnie Komisję Wyborczą poinformowałem. Dezinformacje Pani Minister dowodzą jedynie, że baza danych KBN o pracownikach naukowych jest wysoce niedoskonała.                                                                                                                                                                                     (20 sierpień 2001)

Skomentuj

